KADRA

Tomasz Cichocki

dyrektor, nauczyciel religii

Absolwent UKSW – teolog, katecheta. Ukończył Podyplomowe Studium Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego na Uniwersytecie Warszawskim oraz Kurs  kwalifikacyjny „Zarządzanie Oświatą”.

18 lat pracował w Gimnazjum 145 im. Jana Pawła II przy ul. Krasiczyńskiej, 7 lat pracował w 46 LO im. Stefana Czarnieckiego przy ul. Żuromińskiej.

Osiągnięcia: W zakresie dydaktyczno-wychowawczym: opracował autorski program zajęć pozalekcyjnych: „Śladami Jana Pawła II”, a następnie stworzył Klub pod nazwą: „Śladami Jana Pawła II po ścieżkach wiary i prawdy” – za który otrzymał nagrodę Instytutu Papieża Jana Pawła II w roku 2008 i 2009 w kategorii – praca z uczniem zdolnym. W roku 2011 – jego uczennica została laureatką Mazowieckiego Konkursu Papieskiego.

Jest pomysłodawcą i organizatorem Zielonych Szkół Śladami Jana Pawła II. Wprowadził cykliczne weekendowe wyjazdy tematyczne dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej z zakresu duchowości oraz  wyjazdy letnie i zimowe o charakterze rekreacyjno-formacyjnym. W ostatnich latach rozszerzył ofertę zajęć o spływy kajakowe i dzielnicowy rajd rowerowy „Za Papieżem na rowerze”. Co roku prowadzi Koncert Galowy na zakończenie Dzielnicowych Dni Papieskich na Targówku.

Przepis na szczęście? Jedna żona, dzieci oraz czas w ciszy w kaplicy. 

Joanna Kulej

wicedyrektor, nauczyciel matematyki

Ukończyła Fizykę Medyczną i Nauczycielską na Uniwersytecie Wrocławskim, Geografię na Uniwersytecie Warszawskim i Matematykę na UKSW. Przepełniona nabytą wiedzą poczuła zew do jej przekazywania młodszemu pokoleniu, co czyni z pasją i przyjemnością.

Jest nauczycielem z ośmioletnim doświadczeniem, uczyła w Liceum Ogólnokształcącym im. M. J. Piłsudskiego w Warszawie oraz w Szkole Strumienie Stowarzyszenia Sternik. Na dobre osiadła na Wyspie JP2 gdzie poza nauczaniem matematyki i wychowawstwem pełni rolę Wicedyrektora.

Kocha młodzież, bardzo lubi wyprawy z uczniami, lekcje wychowawcze często organizuje na łonie natury. Pasjonuje się tematyką wychowawczą, pedagogiczną i filozoficzną. 

Prywatnie jest szczęśliwą żoną i matką trójki dzieci. Relaksuje się czytając i pływając (niekoniecznie jednocześnie) a limitowany wolny czas najchętniej spędzałaby nad morzem i w górach. Na co dzień siły i energię czerpie z życia duchowego. Twierdzi, że stałe podłączenie do Nieba to perpetum mobile – niezawodna i niewyczerpywalna bateria.

Marlena Olechowska

nauczyciel języka polskiego

Sama wiedza nie wystarczy, trzeba jeszcze umieć ją stosować. 

(Johann Wolfgan Goethe)

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, pełna wiary i sympatii do ludzi.

Pracowała z różnymi grupami wiekowymi z wielu kręgów kulturowych, co zachęciło ją do poszukiwania i wzbogacania własnego warsztatu metodycznego. Ukończyła studia podyplomowe z metodyki nauczania języków obcych i glottodydaktyki języka polskiego. Uważa, że język mówi bardzo wiele o człowieku, dlatego należy go pielęgnować i rozwijać.

Pasjonują ją również relacje z drugim człowiekiem, wspieranie młodych ludzi w wyborze szkoły, kierunku studiów lub zawodu zgodnego z ich osobowością, umiejętnościami. Postanowiła wykorzystać tę swoją chęć pomocy i zdobyła dyplom szkolnego doradcy zawodowego na SWPS w Warszawie.

Na co dzień uwielbia spędzać aktywnie czas w gronie rodziny, przygotowując smaczne, ale zdrowe przekąski.

Agnieszka Cichocka

nauczyciel matematyki i informatyki

Absolwentka Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego na UKSW.

Od 2008 roku z zaangażowaniem uczy matematyki i informatyki w gimnazjum oraz szkole podstawowej.

Sukcesy w nauczaniu potwierdzone osiągnięciami uczniów – liczni laureaci konkursów matematycznych: dzielnicowych, wojewódzkich jak i międzynarodowych.

Oprócz realizowania podstawy programowej lubi grać z dziećmi w gry planszowe oraz organizować wyjścia kulturalne.

Prywatnie uwielbia doprowadzać kaktusy do kwitnięcia, poznaje tajniki kociej natury i bardzo dużo czyta.

Agnieszka Księżopolska

nauczyciel języka angielskiego

Absolwentka SWPS na kierunku anglistyki ze ścieżką tłumaczeniową oraz podyplomowych studiów nauczania języka angielskiego.

Przez kilka lat pracowała w międzynarodowej korporacji.

Od 2016 roku nauczyciel w gimnazjum i przedszkolu. Swoją pasją do języka angielskiego oraz Wychowania do Życia w Rodzinie  (i do życia w ogóle)  chciałaby zarażać uczniów. W młodym człowieku widzi potencjał, którego – jak twierdzi – „nam dorosłym nie wolno zlekceważyć”.

Dorastająca podczas pontyfikatu Św. Jana Pawła II, wychowywana na jago nauczaniu i kochająca go całym sercem – w swojej pracy z młodymi wzorce czerpie właśnie z jego wskazań.

Interesuje się psychologią, tańcem i literaturą angielską. Bardzo lubi podróżować i chodzić po górach.

Piotr Bukowski

nauczyciel angielskiego, plastyki i zajęć artystycznych

Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Podyplomowego Studium Pedagogicznego. Swoje umiejętności pedagogiczne przez lata doskonalił prowadząc zajęcia z dziećmi w różnych grupach wiekowych oraz z młodzieżą. Technika prowadzonych zajęć obejmuje rysunek, malarstwo, ceramikę oraz style mieszane. Lekcje te spotykają się z dużym zainteresowaniem ze strony słuchaczy, niejednokrotnie stając się inspiracją do ich samodzielnych inicjatyw. W świecie  twórczości dziecięcej odnajduje inspiracje do własnych poszukiwań artystycznych – oprócz pracy pedagogicznej zajmuje się malarstwem. Najchętniej zajmuje się tematyką pejzażu. W 2014 roku obronił pracę doktorską w dziedzinie sztuk na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Ma również wieloletnie doświadczenia w nauczaniu języka angielskiego. Interesuje się filmem, muzyką, klasyką motoryzacji, bardzo lubi  grać na gitarze. 

Ewa Smoleń

nauczyciel geografii

Lata doświadczenia w zawodzie sprawiają, że jest Nauczycielem przez duże „N”.

Tytuł magistra geografii na Wydziale Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego;

Studia Podyplomowe z zakresu pedagogiki opiekuńczej i wychowawczej w ODN Fundacji Wspierania Rehabilitacji i Integracji Osób Niepełnosprawnych;

Studia Podyplomowe z zakresu polityki i zarządzania oświatą na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego – to uprawnienia, które nie są kolejnymi dyplomami zdobiącymi ściany,   ale świadectwem realnych umiejętności.

Dobrze wie, jak prowadzić rozwój edukacyjny uczniów i nauczycieli, ponieważ jest egzaminatorem gimnazjalnym oraz ekspertem MEN w zakresie awansu zawodowego nauczycieli i opiekunem studentów pedagogiki z Uczelni Warszawskiej w ramach projektu „Nauczyciel Doskonały – jakość podstawą sukcesu”.

Na lekcjach geografii jeździ palcem po mapie, a prywatnie – na skraj Puszczy Kampinoskiej, gdzie – poznając przyrodę i niezwykle ciekawą historię tego miejsca – korzysta z aktywnych form wypoczynku. Wolne chwile wypełniają jej książki, które zawsze dotyczą  świata – podróży i postaci historycznych.

Ma dwie dorosłe córki, bez których nie poznałaby „świata uczniów”.

Marzenia? Tak, marzenia się spełniają!

Agnieszka Gołaszewska

nauczyciel hiszpańskiego

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku Pedagogika oraz Międzywydziałowego Studium Pedagogicznego oraz iberystyki w Uniwersytecie SWPS. Kocha pracę z dziećmi i młodzieżą. Pierwsze kroki w tym zawodzie stawiała na obozach letnich, jako wychowawca kolonijny, później rozpoczęła pracę w przedszkolu i szkole.

Powołanie do pracy, jako nauczyciel odkryła już, jako dziecko. Najważniejszą dla niej rzeczą w procesie nauczania jest zaszczepienie zamiłowania do Hiszpanii i krajów latynoamerykańskich, ich kultury oraz języka.

To, z czym nie potrafi się rozstać to muzyka, książki, sport (snowboard) i oczywiście język hiszpański. Wakacje chętnie spędza nad polskim morzem opalając się godzinami bądź żeglując na mazurskich jeziorach, jednak jej ulubioną porą roku jest zima.

Konrad Tarnopolski

nauczyciel religii, historii i WOS

Politolog i teolog, którego pasją jest historia. Pasją tą dzieli się entuzjastycznie z dziećmi i młodzieżą, wcześniej w XXI Liceum Ogólnokształcącym im. J. Grotowskiego, obecnie na Wyspie JP2.

Pokazuje świat dużym i małym. Dla dorosłych organizuje otwarte spacery w ramach portalu „Warszawa z buta”, dla mniejszych gry i wycieczki po mieście, a najmniejszych – własnych urwisów Jacka, Romka i Irenkę – zabiera gdzie się tylko da. Jako przewodnik i wychowawca zwiedza różne zakątki Polski, co dzielnie znosi żona Dorota.

Prowadzi w swojej parafii spotkania „Twierdza Jana Pawła II”. Jest pracownikiem  Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego na Uniwersytecie Warszawskim.

Ewa Kawulska

nauczyciel przyrody

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku geografia (UMCS w Lublinie) oraz podyplomowych na kierunku przyroda (SWPR w Warszawie).

Przez kilkanaście lat rysowała mapy, które od pięciu lat wykorzystuje w pracy w szkole oraz podczas swoich podróży. Lubi wracać do Azji, podziwiać jej uroki z pociągu, autobusu jak również z grzbietu konia. Jednak jej numerem 1 jest Polska. Swoją pasją poznawania świata stara się zarazić uczniów, męża Tomasza oraz synów Szymona i Marka.

Piotr Seremak

nauczyciel w-f

Absolwent AWF w Białej Podlaskiej. Już w trakcie studiów zaczął zarażać dzieci swoimi pasjami do windsurfingu i narciarstwa zjazdowego na obozach sportowych.

Wyznaje zasadę: w ucznia trzeba się wsłuchać 
i podążać za nim. A także: jak wakacje to tylko nad morze, jak zima to tylko góry.

Jest nauczycielem z czteroletnim doświadczeniem. Na Wyspie, poza dzieleniem się miłością do sportu, pełni funkcję administratora budynku.

Wolne chwile spędza grając w tenisa stołowego.  

Prywatnie ojciec Marysi, Basi i Martusi, mąż cudownej żony Pauliny. Swoją siłę i energię czerpie z lektury Pisma Świętego.

Marta Gryzińska

nauczyciel j. polskiego

Studiując filologię polską na Uniwersytecie Śląskim, wybrała specjalność nauczycielską. Już wtedy wiedziała, że zdobyta wiedza musi być dla innych użyteczna. Życiowe decyzje pognały ją do Warszawy, gdzie pracowała przez pięć lat w Zespole Szkół nr 74. Ukończyła też dwuletnie Podyplomowe Studia Dziennikarskie na UKSW, dzięki którym wprowadzała uczniów w tajniki „czwartej władzy”. W szkole pracowała przy organizacji różnych imprez m.in. przy „Warszawskim Seminarium Wychowania Przez Sztukę”, tworzyła z młodzieżą przedstawienia teatralne.

Uwielbia podróżować. Odwiedziła już niejeden zakątek świata. Z plecakiem przemierzyła Chiny, na rowerze góry Ałtaj, a z mężem we dwoje na motocyklu kraje Bliskiego Wschodu. Upewniło ją to, że podróże naprawdę kształcą.

W wolnych chwilach lubi śpiewać, grać na gitarze i pasjami oglądać filmy.

W szkole chciałaby zarażać młodych myśleniem, że literatura nie musi być nudna, o ile potraktuje się ją, jako podręcznik do nauki życia.

Daria Żaczek

nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Studiowała Pedagogikę szkolną i korekcyjną w Chrześcijańskiej Akademii Pedagogicznej, Pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną na Uniwersytecie Warszawskim oraz Terapię pedagogiczną z wczesnym wspomaganiem rozwoju w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej. 

W swojej kilkunastoletniej pracy dużo uwagi poświęcam na to, aby dzieci miały możliwość eksperymentowania, czas do zadawania pytań oraz popełniania błędów. Poprzez zabawy badawcze i obserwację dzieci uczą się planowania swoich działań i powiększają wiedzę o świecie. Ma „bzika” na punkcie szeroko rozumianej samodzielności dzieci. Praca w szkole – jak mówi- jest dla niej autentycznym przywilejem towarzyszenia uczniom w ich rozwoju – w aspekcie intelektualnym, fizycznym, duchowym, społecznym i wolitywnym (wychowanie woli), które zmienia również ją samą.  

Przez długi czas związana z Przedszkolem i Szkołą dla dziewcząt ”Strumienie” Stowarzyszenia STERNIK przepłynęła na Wyspę JP2. 

Prywatnie lubi czytać książki o tematyce psychologicznej, powieści kryminalne oraz słuchać dobrej muzyki. Pasjonatka Tanga Argentyńskiego, dla którego „straciła głowę”

Alicja Stokłosa

pedagog szkolny, terapeuta pedagogiczny

ukończyła Akademie Pedagogiczną w Krakowie na kierunkuPedagogika Specjalna oraz Uniwersytet Warszawski, gdzie otrzymała tytułmagistra. Uprawnienia terapeuty pedagogicznego otrzymała kończąc Podyplomowe Studia Terapii Pedagogicznej z elementami Systemu Montessori wAkademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Swój warsztat zawodowyszlifowała pracując jako pedagog, terapeuta, nauczyciel Montessori i trener- szkoleniowiec. Przez wiele lat związana zawodowo ze Stowarzyszeniem Sternik. Ukończyła liczne kursy kwalifikacyjne z zakresu metodykinauczania, wsparcia i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebamiedukacyjnymi oraz technik uczenia się. Prowadząc warsztaty oraz godziny wychowawcze, z dużym zaangażowaniem, uczy jak się uczyć. Pracując zuczniem pomaga odnaleźć indywidualny styl uczenia się i rozwijać go tak,aby proces przyswajania i utrwalania wiedzy był procesem twórczym,angażującym wyobraźnię i pamięć oraz odwoływał się do poznanych już treści.Szczęśliwa żona i mama. Miłośniczka gotowania, natury i tarty cytrynowej.

Ewa Hys

kierownik ds. administracyjno-prawnyc

Absolwentka Wydziału Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Doświadczenie w ogarnianiu rzeczy niemożliwych zdobywała pracując w organizacjach pozarządowych, administracji rządowej a także w sektorze prywatnym. Ukończyła szkolenie menedżerskie ILM dla zaawansowanych menedżerów średniego i wyższego szczebla. Prywatnie szczęśliwa żona i mama.

FacebookInstagram